بخشش محکوم به قصاص به حرمت خون پاک شهدای خدمت در مراغه

بخشش محکوم به قصاص به حرمت خون پاک شهدای خدمت در مراغه

شیوا مهدی پور/پیام سهند

به حرمت خون پاک شهدای راه خدمت به ویژه استاندار شهید مالک رحمتی، اولیای دم مقتول با حضور در زندان مراغه از حق قصاص خود گذشتند و به محکوم زندگی دوباره بخشیدند.

به گزارش خبرنگار پیام سهند، با تلاش ها و پیگیری های مددکاری و صلح یاران هیات صلح و  سازش زندان مراغه و حضور نماینده مردم استان در مجلس خبرگان و امام جمعه شهرستان و معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه و دادستان عمومی و انقلاب مراغه و فرماندهی انتظامی شهرستان مراغه، در نشستی در زندان مراغه، اولیای دم مقتول به حرمت خون پاک شهدای راه خدمت و به ویژه شهید مراغه ای استاندار فقید آذربایجان شرقی شهید مالک رحمتی، از حق قصاص خود گذشتند و زندگی دوباره به وی بخشیدند‌.

آیت الله پور محمدی امام جمعه مراغه، با قرائت حدیثی، گذشت از کسی که بر انسان ظلم کرده است را سبب باز شدن درهای رحمت الهی برشمرد و از اقدام ارزشمند مادر مقتول که به حرمت خون شهیدان راه خدمت از حق خود صرف نظر کرد تقدیر و تشکر نمود.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، همچنین اظهار امیدواری کرد پویش بخشش به حرمت خون شهدای راه خدمت که از مراغه آغاز شده است در تمام کشور تداوم یابد.

مینویی معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز در این نشست از مادر مقتول که چنین تصمیمی سختی را گرفته است و تشکر نمود و اظهار امیدواری نمود فرهنگ عفو و بخشش با این اقدام در سراسر کشور گسترش یابد.

نعمتی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مراغه نیز در این نشست، گزارشی از روند صدور حکم قصاص و پس از آن اخذرضایت و گذشت اولیای دم را ارائه نمود و این گذشت را در راستای پویش به حرمت شهدای خدمت می بخشم برشمرد که از شهرستان مراغه آغاز شده و انشالله در سایر نقاط کشور ادامه خواهد یافت.

در پایان این نشست، آیت الله پورمحمدی در دیدار با محکوم، توصیه هایی اخلاقی برای توبه و بازگشت به زندگی سعادتمندانه و توجه ویژه به فرزندان به ایشان ارائه نمود.

محکوم به قصاص این پرونده در سال ۱۳۹۷ مرتکب قتل همسر خود شده بود که اولیای دم، مادر مقتول و ۲ فرزند صغیرش بودند که با پیگیری های صلح یاران و از جمله حضور چندین باره شاعر نامی مراغه مرحوم کریمی مراغه ای در منزل اولیای دم و یک بار هم بازگشت از پای چوبه دار، در نهایت با حضور آیت الله پور محمدی امام جمعه مراغه و مینویی فرماندار شهرستان مراغه به همراه دیگر صلح یاران، منتج به اخذ رضایت گردید.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

آخرین مطلب
بایگانی