تبیین ویژگی های انتخاب اصلح در دوره آموزشی بایسته های امر به معروف و نهی از منکر زندان مراغه

تبیین ویژگی های انتخاب اصلح در دوره آموزشی بایسته های امر به معروف و نهی از منکر زندان مراغه

سیدمرتضی موسوی تبار/پیام سهند

دوره آموزشی بایسته های امر به معروف و نهی از منکر در زندان مراغه برگزار شد و مدرس دوره در ابتدای آن، نکاتی را در خصوص انتخاب اصلح از دیدگاه قرآن کریم در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو تبیین نمود.

به گزارش خبرنگار پیام سهند، حجت الاسلام علیمددی رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندان های استان آذربایجان شرقی و مدرس دوره بایسته های امر به معروف و نهی از منکر، هدایت مردم به انتخاب اصلح را سفارشی قرآنی برشمرد و با بیان آیاتی از کلام الله مجید، آن را یکی از معروفات برشمرد که لازم است همگان در اجرای آن تلاش خود را مبذول نمایند.

حجت الاسلام علیمددی در ادامه با اشاره به ویژگی های آمران به معروف و ناهیان از منکر، مراتب آن را تشریح نمود و ضمن نکاتی، نفس خود انسان را طبق توصیه های قرآنی، اولین فرد برای امر به معروف دانست و راهکارهایی را برای آن تشریح نمود.

ایشان طبق آیات قرآن، خانواده را دومین محل برای امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و با بیان نمونه هایی از شیوه های امر به معروف در خانواده، بالاخص فرزندان را بیان نمود.

رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندان های استان، سومین و سخت ترین امر به معروف و نهی از منکر را در سطح جامعه برشمرد و با اشاره به دیدگاه های مختلف در آن، طی مراحل بیان شده برای امر به معروف و نهی از منکر را راهکاری مناسب برای این مساله بیان کرد.

بعد از برگزاری دوره آموزشی امر به معروف و نهی از منکر برای کارکنان زندان، حجت السلام علیمددی در مراسم گرامیداشت دهه امامت و ولایت زندانیان شرکت نمود و در سخنانی با اشاره به راهکارهای تقویت اراده، مباحث تربیتی و اخلاقی را بیان نمود.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

آخرین مطلب
بایگانی