قصاص قاتل کودکان را فوری اجرا کنید!

قصاص قاتل کودکان را فوری اجرا کنید!

سید مرتضی موسوی تبار/ خبرنامه حقوق کیفری و پیام سهند

در تازه ترین پرونده جنایی که خبرش در رسانه ها منشر شده است، آی نور دختر ساله الیگودرزی، پس از آن که خبر مفقودیش منتشر شده بود، توسط زن همسایه به قتل رسیده است و جسدش در چاه فاضلاب یافته شده است.

خبرهای قتل و جنایت، خبرهای ناخوشایند و تاسف باری هستند که بسیار مورد توجه رسانه ها قرار می گیرند و مخاطبان نیز با حساسیت زیادی آن ها را دنبال می کنند اما وقتی این خبرها با موضوع کودکان گره می خورد، در جامعه با شدت بیشتری گسترش یافته و زبان به زبان اطلاع رسانی می گردد و موجب ناراحتی و تاسف همگان می گردد.

آن گونه که شدت وحشتناکی این خبرها در رسانه پخش می شود، مجازات عاملان این جنایت ها به علت تاخیر و فاصله در محاکمه و مجازات آنان سبب فراموشی مردم شده و نتیجه ای که اجرای مجازات برای پیشگیری می تواند داشته باشد کمتر می شود.

همه قتل ها و جنایت ها وحشتناک و دهشتناک هستند اما قتل و جنایت کودکان بسیار بالاتر و فراتر از این توصیف هاست و با هیچ عقل سلیمی قابل توجیه نیست و جنایتی بسیار بزرگ است که انتظار برای ایحاد صلح و سازش و بخشش در آن، کار ناصحیح و غیر قابل توجیه است لذا لازم است دستگاه قضایی در صورت وقوع چنین جنایتی با تمام توان و تلاش شبانه روزی، ضمن محاکمه عادلانه و سریع چنین جنایتکارانی در اسرع وقت نسبت به اجرای حکم قصاص و اعدام آنان که نه تنها قتل که در واقع مرتکب افساد فی الارض شده اند اقدام کنند، تا اثر ارعابی آن باعث پیشگیری از وقوع چنین جنایت هایی در آینده گردد.

َدر مورد اخیر نیز از دستگاه قضایی انتظار می رود در سریع ترین زمان نسبت به محاکمه و اجرای مجازات اقدام نمایند تا آن گونه که این جنایت ناگوار سبب ناراحتی و تاسف مردم شده است، اجرای سریع مجازات سبب تسلی خاطر بازماندگان و جامعه شده، اثر ارعابی آن سبب پیشگیری از تکرار وقوع چنین جنایت های ناگوار گردد.

 

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

آخرین مطلب
بایگانی