۴ مطلب در مرداد ۱۴۰۳ ثبت شده است

قصاص قاتل کودکان را فوری اجرا کنید!

سید مرتضی موسوی تبار/ خبرنامه حقوق کیفری و پیام سهند

در تازه ترین پرونده جنایی که خبرش در رسانه ها منشر شده است، آی نور دختر ساله الیگودرزی، پس از آن که خبر مفقودیش منتشر شده بود، توسط زن همسایه به قتل رسیده است و جسدش در چاه فاضلاب یافته شده است.

ادامه مطلب
۰ ۰ ۰ دیدگاه

برپایی سفره احسان حضرت رقیه(س) در اندرزگاه زنان زندان مراغه

شیوا مهدی پور/پیام سهند

به مناسبت شهادت حضرت رقبه (س) دختر سه ساله حضرت امام حسین(ع) در خرابه شام، سفره احسان با حضور رئیس و مسئولین زندان مراغه در اندرزگاه زنان زندان مراغه برگزار شد.

ادامه مطلب
۰ ۰ ۰ دیدگاه

نقش رسانه در بحران خانواده

سیدمرتضی موسوی تبار/پیام سهند

مساله خانواده و بحران آن یکی از مهم ترین مسائل در حوزه آسیب های اجتماعی است و جایگاه و نقش خانواده در جامعه امروز متاسفانه در مسیر تزلزل و نابودی قرار گرفته است. در این زمینه رسانه ها نیز نقش بسیار فعالی ایفا می کنند و تلاش بسیاری را برای از بین بردن نهاد خانواده از ساخت اجتماعی کشورهای در حال توسعه انجام می دهند تا به اهداف نهایی خود دست یابند.

ادامه مطلب
۰ ۰ ۰ دیدگاه

رده بندی محتواها راهی برای صیانت از کودکان و نوجوانان در مقابل آسیب های فضای مجازی

فاطمه مشعوفی/پیام سهند

صیانت و حمایت از کودکان و نوجوانان در فضای حقیقی و مجازی، به لحاظ شرایط روحی و جسمی آنان امری ضروری است. توجه به کودکان و نوع پرورش آنان یک اصل مهم و بنیادین در دنیای کنونی محسوب می‌شود و ارتقای شاخص‌ های زیستی و فرهنگی آنان از اولویت ‌های هر جامعه‌ به شمار می‌رود، زیرا کودکان آینده‌سازان جامعه هستند و توجه به تربیت و پرورش آنان نویدبخش فردایی بهتر است. کودکان علاوه بر توجه و مراقبت جسمانی باید در تمام ابعاد اجتماعی، عاطفی، شخصیتی، هوشی، فرهنگی و... مورد توجه قرار بگیرند. آنان در عصر حاضر به عنوان بخش مهمی از اجتماع و زندگی ما، از دایره‌ پیشرفت‌ تکنولوژی بیرون نبوده و نیستند. امروزه سرعت پیشرفت فناوری‌ های دیجیتال و نفوذ فضای مجازی در زندگی انسان ها چنان سریع است که دیگر، جوامع با هر نگاه و موقعیتی فرصت مقاومت در برخورد با پدیده ‌های جدید را ندارند و در مدت کوتاهی در مسیر جریان قرار گرفته و در برابر آن پدیده تسلیم می‌شوند.

 

ادامه مطلب
۰ ۰ ۰ دیدگاه


آخرین مطلب
بایگانی